Friday 21 February 2014

HARIAN METRO MOUNTAIN BIKE GRAND PRIX SIRI KE 3 2013

Lupakan dulu sukan bolasepak.Tahun lepas kawe telah meyertai Jelajah Basikal Harian Metro.Diadakan di marang terengganu.Acara ini adalah off road bermakna dalam bahasa biasa ia di sebut main basikal dalam rook.Tapi mungkin di sebabkan ianya adalah Grand Prix bermakna track yang di buat memang mencabar sampaikan peserta-peserta lain pun  mengatakan track di Terengganu ini adalah yang paling mencabar.


Daftar sahaja kita akan dapat beg,no plate basikal,baju dan bekas air.Tapi bekas air kawe bagi kat Lutfi sebab dia nak bagi kat anak dia.Kira ok lah kan.Tracknya bermula dari Marang dan terus menaiki bukit ke bukit sampailah ke Bukit Mawi yang di katakan paling tinggi dengan kayuhan 90 darjah.Perhhh memang gila lahh.

 Kalau nak ikutkan dengan basikal baru aku Fuji tuu.inilah kali pertama di turnkan ke track.Kalau anda dengan basikal yang baru di beli tetapi terus masuk event off road macam mana rasanya? syangkan tapi nak buat macam mana dah trainning kenalah test kan.Tapi kan kawe rasa memang x cukup ilmu lagi lah mungkin sebab basikal baru.lagipun nak pakai paddle klip tak berani sebab off road mungkin next event kena test pakai paddle klip pulakk.


Beginilah aksi kawe setelah sampai di garisan penamat.Tengok basikal sedih wehhh kotor sangat-2.Bila kita sampai kita akan dapat satu maddle dan inilah maddle pertama dari Fuji dan setelah di buat post mortem kawe tidak sempat menukar paddle klip kepada paddle biasa dan kasut yang kawe pakai pun agak licin bila masuk dalam air dan lumpur.penat memang lah bukan kepalang tapi kepuasan tu penting.


berjaya jugak mendapat pingat hasil kayuahan ini.first time dalam sejarah hidup berkayuh dapat pingat mungkin ini bakal manaikkan semagat kawe untuk terus berkayuh.Insyaallah ada event kalau betul dengan masa dan kepalangan kawe akan masuk.

Ada beberapa group basikal yang memuat naik video semasa event ini berlansung.Kalian lihatlah sendiri macam mana tracknya.Best memang Best.kalau ada memang nak masuk lagi...harap kali ini tak ada lagi kesilapan teknikal dari kawe....huhuhuu




No comments:

Post a Comment