Wednesday 24 August 2016

NEW BIKE CANONDALE OPTINO USA



Pada 26 november 2015 yang lalu.kawe telah mmembeli sebuah basikal 2nd hand.namanya Canondale Optino.Asalnya basikal ini adalah untuk kawe bantu member kawe untuk mrenjualnya.Antaranya En.Amir dari Negeri Sembilan telah mengadakan sedikit perbincangan akan tetapi keputusannya adalah tidak jadi.Nama pemilik basikal ini adalah Nik Ubaidilah.Member repair kereta dulu di Losong tetapi yang betul-betul kenal adalah abang iparnya yang merupakan seorang Pegawai Bomba.Dulu pernah bertugas bersama satu balai di Negeri Terengganu.


  Last-last basikal ni jadi milik saya,yang pertamanya rim fulram ni memang berjenama dan harganya mahal sikit dan keduanya saya masih belum memiliki basikal road (Racing type).Tuannya bagitau harga pembukaannya RM 3,000 tetapi atas dasar kawan-kawan dia bagi harga special RM 2,500.Jadi Deal ,saya jugaklah pemiliknya.tapi basikal ini nampak gayanya ada beberapa setting yang saya perlu betulkan untuk kegunaan saya.Apa yang saya perlukan adalah kasut klip,tayar dan tiub serta spoket racing tapi itu kena tanya pakar basikal dulu en. mat noor kedai basikal kat istana chedering.Setakat hari ni ,dialah yang paling top bab repair dan barang-barang basikal ni.x sabar dah ni nk go head basikal ni cuma kena sabar sikit sahaja lagi.insyallah..



No comments:

Post a Comment