Sunday 21 August 2016

CHAMPIONS OPEN 9 PIN PANTAI TIMUR 2016

Milik siapakah Piala 9 pin ini?
  Pada 30 july 2016,baru balik dari Sukbom dan Majoriti kawan-kawan mengucapkan Tahniah di atas kejayaan Pingat Emas buat Terengganu.Pada Mulanya rasa bangga akan Tetapi aura dari Dreambowl Tiba-tiba datang.Saya hanya akan bermain untuk 2 blok iaitu blok pagi dan blok petang kerana pada malamnya iaitu blok ke-3 saya tidak dapat bermain kerana ada majlis jamuan Hari Raya Bomba Negeri Terengganu.Apabila blok pertama bermula saya bermain di lane 9 & 10.Pada mulanya saya mendapat kesukaran untuk mendapatkan Strike pada lane ke 10.Bila bermulanya game pertama saya segera mencari strike akhirnya saya berjaya mendapat susunan strike dan membuat 278 jatuhan pin.Game kedua saya bermain agak baik dan membuat jatuhan pin sebanyak 254 pada mulanya tidak perasan lagi mungkin saya fikir orang lain lagi tinggi scorenya dari saya.game ketiga saya membuat 244 jatuhan pin.Walaupun bermain 9 pin tetapi strike saya kebanyakkannya adalah strike 10 pin.Game keempat perubahan oily saya drop sikit score dan hanya membuat 177 jatuhan pin.Bola saya kembali memberikan strike di last game dan saya membuat 254 jatuhan pin.Jumlah keseluruhan jatuhan pin saya adalah 1210.Strike sebanyak 41 strike bagi 4 game.Everage saya adalah 242 untuk blok yang pertama.Alhamdulilah.Saya menjadi Johan Blok yang Pertama.


Itulah result untuk blok pagi tadi.semasa makan tengah hari bersam kawan-kawan ada juga berbincang sikit.Tapi nampak gayanya saya hanya perlu meningkatkan permainan saya untuk blok kedua supaya menjadi 250 ke atas untuk 5 game.


 Semasa bermulanya game kedua rasa lain macam tu dah datang.Fokus tiba-2 datang dan saya betul-betul bermain dengan baik.pada permulaanya saya membuat 221 jatuhan pin dan apabila nampak bola dah masuk dan saya cuba maintain sebaaik mungkin dan saya membuat 279 jatuhan pin begitu juga lah game ketiga saya membuat 278 jatuhan pin .Confident dan Trust saya untuk mendapatkan everage 251 mungkin akan berjaya namun game keempat saya jatuh sedikit dengan hanya membuat 200 jatuhan pin dan akhirnya saya mmebuat 280 highes game pada game yang terakhir.Total score saya adalah 1258 jatuhan pin.dan strike sebanyak 44 kali.dan apa yang bestnya saya berjaya achieve 251 jatuhan pin Alhamdulilah dan pada pemikiran saya hanya seorang sahaja yang boleh memotong score saya iaitu Wan Z money bowlers dari Kelantan.sya hanya perlu tunggu untuk blok yang ketiga pada sebelah malamnya.harap dalam hati mintak-mintak lah tidak ada yang memotongnya.


Ketiga dalam suasana jamuan Raya penganjur iaitu Lokman menghubungi saya dan memaklumkan penyampaian hadiah akan di buat.dia tidak cakap pun siapa yang juara.Apabaila sampai ramai yang ucapkan tahniah kepada saya dan memberitahu saya lah cham.bergegas naik tangga dengan berpakaian baju melayu silver berkilat untuk mengambil hadiah.


Alhamdulilah bersyukur kepada Allah.Allah bayar pengorbanan membeli bola dan kesungguhan latihan dengan cash.Juara adalah RM 2000 dan tempat kedua juga saya menang dengan RM 1000.RM3000 saya dapat dalam masa satu hari.Memang tidak percaya tetapi kadang-kadang yang jadi underdog itulah yang best.Juara 9 Pin terbuka Pantai Timur terengganu,kelantan dan Pahang.Alhamdulilah Aku bersyukur padamu Ya Allah.

nampak x pakai baju melayu ambik hadiah.no 2 tuu.Rm 1000.bukan senang nak dapat ini.fokus kena lebih dari biasa.Baru balik dari jamuan raya.tapi para penyokong di belakang pun kena ada baru ada extra fokus.Bukan sebab ada penyokong tapi ada tempat nak mengadu time ada masalah ketika bermain.sokongan morallah lebih kurang.Percen ada tuuu.tapi jumlahnya rahsia.


Cahmpions Malam ni.RM 2000 cash money tuu.Banyak pulak duit malam ni.Tapi kena plan betul-2 sebab nak dapat bukan senang.Terima Kasih juga kepada sponser Hadiah Pin Bowling tu Wan Z,Terima kasih banyak-2.

Jadi main bowling ,bowling jugak .Stamina memang kena jaga betul-2.Kalau bab stamina dari jogging saya lebih suka berbasikal sebab ada latihan mental di situ.Nanti saya ceritakan bab basikal plak nanti.Apa pun Terima Kasih Banyak-2 kepada penganjur dan sponser Hadiah.Tidak berseri bowling Terengganu tanpa kamu semua dan begitu juga pemain-2 bowling dari pantai timur.


No comments:

Post a Comment