Thursday 8 June 2017

REAL MADRID UEFA CHAMPIONS LEUGUE 2017 CHAMPIONS



     Pada 4 jun 2017 jam 2pg saya telah bersiap sedia di hadapan tv bagi menyaksikan sendiri live Telecast dari Cardiff city.UEFA Champions League berada diCardiff  City. Saya Memang meminati Real Madrid dari dulu lagi.Sebab Team Yang dulu semasa Luis Figo Bermain untuk club real lagi,selepas itu Ronaldo.Roberto Carlos,Zinnande Zidane,David Beckam dan Zaman Ronaldinho dan ramai lagi lah pemain-pemain start yang suka bermain untuk Kelab Real Madrid ini.

Dulu dia memang seorang pemain midfielder antara yang terbaik di zamannya dengan skill yang menarik dan aksi selambanya semasa bermain iatulah yang membuatkannya menjadi seorang player yang menarik.Juara La Liga -Real Madrid ,EUFA Champions League 2016 -Real Madrid maknanya Zidane buat doubles lah untuk Real Madrid.Tahniah lah Coach Zidane.Dari segi tektikal game memang jahat strategi yang di atur oleh Zidane bukan apa dari segi pasukan pilihan memang ramai yang memihak kepada Juventus dan hampir semua media meletakkan juara adalah Juventus tetapi mereka tidak sedar yang itu membuatkan Juventus menjadi tertekan sebelum game bermula.Bagi saya Real dah Menang 1-0 sebelum game bermula.Aksi separuh masa pertama melihatkan real cuba untuk menyerang dari setiap sudut dan mencari kelebihan dan kekurangan pasukan lawan.
cara Zidane mengatur pemainnya di lihat mereka seolah -olah dah bersedia pada aksi Final ini.

 Kalau nak di bandingkan Ronaldo dan Poulo Dybala masih jauh jarak di antara mereka berdua sebab itu lah Ronaldo di berikan Pemain Terbaik Final.


Chirstion Ronaldo di nobat pemain terbaik final Uefa Champions legue 2017.Memang kemas permainan dia sekarang ni komitment 200% atas padang,seolah -olah ada jiwa ketika bermain di atas padang.

Tidak saya lupakan keeper Juventus ini..Buffon sudah berumur 39 tahun dan masih tangkas dan cergas.Namun saya respect Buffon menunjukkan semangat juang yang tinggi dan penuh dengan semangat kesukanan.walaupun tewas dia tetap emngajak kawan-kawannya untuk meraikanpara penyokong yang menyokong mereka sejak dari mula.


Tahniah Real Madrid .Hala Madrid kerana memenangi Piala UEFA Champions Leugue untuk yang ke -12 kalinya,Tahniah-Tahniah...Clasius Madrid....

No comments:

Post a Comment