Monday 16 April 2018

FIT MALAYSIA TERENGGANU 2018

Pada 31 march 2018 ,Fit malaysia kembali lagi.Kali ini diadakan di perkarangan Stadium Mizan Zainal abidin ,Gong badak.Seperti yang saya jangkakan bilangan peserta untuk kayuhan akan sampai puluhan ribu orang dan ternyata pada pagi ini seramai 25000 orang peserta keseluruhan termasuk basikal dan berlari.Setiap kali ada acara sukan memang havok lah di terengganu ni.Negeri yang ramai melahirkan atlet sukan untuk negara.dengan fasiliti sukan dan pembangunan sukan dari peringkat bawahan lagi jadi tidak hairan jika ada event sukan mesti ramai yang datang.


At 31 march 2018, Fit malaysia is back again.This is held at the compound of Mizan Zainal abidin Stadium, Gong rhino. As I anticipate the number of participants to reach will reach tens of thousands of people and it turns out this morning a total of 25000 total participants including bikes and running Every time there is a sporting event, it is a lot of sports in the country. With sports facilities and sports development from the subordinate level, it is not surprising that there are many sports events that must come.


  Kelepasan di lakukan oleh Yb Kahiri jamuluddin bermula dengan  dengan acara basikal 30km dan 10 km.Pada jam 8 pagi para peserta basikal di lepaskan.jalan pemisah anatara 10 dan 30 km adalah trafik light gong badak...yang 10km kekiri dan 30km ke kanan.jarak perjalanan 30km dengan speed everage 40km sejam membuat geng-2 MTB agak seksa sikitlah maklumlah di depan semua TSG dan geng-2 yang selalu kayuh.saya pun agak nak lemas juga lah namun sempat juga buat last minit pecutan untuk mengejar pelumba ynag berada di depan.walaupun sedikit ketinggalan.Saya menggunakan basikal road lagi sebab kalau ramai dan pelumba-pelumba TSG di depan agak sukar untuk merapati mereka kerana saya bermula di barisan belakang.Jarak antara saya dan pelumba pertama adalah lebih kurang 1 km.sebab saya boleh lihat orang pertama sampai sebelum last U turn.
 

The lunch event was done by Yb Kahiri jamuluddin starting with 30km and 10 km bikes event. At 8 am the bicyclists were released. The 10 and 30 km separator was the light gong rhinoceros ... the 10km left and 30km to the right. the 30km journey distance with 40km everage speed makes the G-2 MTB somewhat small in front of all the TSG and the geng-2 that are always tough. I'm a little drowsy too but also had the last minute of acceleration to catch the rider in front of I was using a road bike again because if many and TSG riders are in front it is hard to find them because I started in the back row. The distance between me and the first rider is about 1 km because I can see the first person until before last U turn.

  



Sebaik sahaja sampai semua pelumba akan mendapat medal FIT Malaysia ini,comel kan.jadi berbaloi lah sampai di penamat sebab ada sevinoir dari penganjur KBS.Terima Kasih Yb Kahiri.Walau pun ada sedikit penat sebab lepas kayuhan namun saya berkumpul juga bersama-sama kawan-kawan yang hadir untuk menunggu cabutan bertuah dan beswifoto.Ini Adalah Medal kedua Fit Malaysia saya kerana yang pertama dulu pada tahun 2016.Masa tu Kelab Kembara yang mencari pelumba untuk di berikan sehelai T-Shirt dan nombor plate basikal untuk acara FIT malaysia ini.Tidak Salah Pada tahun itu merupakan tahun paling ramai pelumba yang menyertai Fit malaysia Terengganu dan Negeri Terengganu berjaya mencapai sasaran pada tahun 2016.

As soon as all the riders will get this Malaysian FIT medal, it's cute so it's worth it to finish because there are sevinoir from the organizer KBS. Thank you Yb Kahiri. Even there is a bit tired because of the rafting but I also gather together with my friends, a friend who is waiting for a lucky draw and beswifoto. This is my second Malaysian Fit Medal for the first time in 2016. It's Time Adventure Club looking for riders to give a T-Shirt and bike plate number for this Malaysian FIT event. False That year was the year the most riders who joined Fit Malaysia and Terengganu Terengganu successfully achieved the target in 2016

 Berselfie dulu dengan kawan-kawan dari Bomba Tuan khir Amir dan Shafie.Ada juga member dari cukai dan Kemaman namun tidak sempat nak berselfie kerana jarak mereka jauh.habis sahaja kayuh dia orang akan terus pulang.Jadi sempat ambil dengan beberapa orang sahajalah...Telefon saya memang ada di belakang cuma keadaan mereka sampai tadi tidak tergerak pulak nak ambik.

Berselfie first with friends from Tuan Khir Amir Fire and Shafie.There are also tax and Kemaman but do not have time to be selfie because their distance is far away.I just got him to go home.To be able to take with some people ... My phone was just behind their condition until they were not moved.
 

Inilah Azliza, kiranya macam anak didik lah.ini merupakan kali pertama datang untuk acara basikal.Dia seorang Nurse di HSNZ.Untuk Fitness katanya.Walaupun saya tidak sempat untuk setting basikalnya namun dia berjaya juga menghabiskan kayuhan sejauh 10km.Ada jugak lah bunyi yang keletihan.Susah jugak nak ajak dia berlatih bersama sebab dia pun kerja shift.Tak mengapalah nanti kita setting time molek yer.Syabas dan Tahniah Azliza berjaya sampai di garisan penamat walaupun first time kayuh.Ambil rasa dulu macam mana pelumba-pelumba basikal berkayuh walaupun bukan tahap biasa MTB 25-30 km sejam.


This is Azliza, it's like a protege. It was the first time for a bike event. She was a Nurse at HSNZ. For Fitness she said. Even though I did not have time to set her bike, she managed to spend 10km. . It's hard to get him to train together because he's shifting work. Do not forget about setting up the yer. Time and Azliza's Congratulations on reaching the finish line despite first-time sailing. Feel the way the cyclists paddle while not level ordinary MTB 25-30 km per hour.


Sementara menunggu, adakah saya akan bertuah seperti kayuhan Fun Ride Kidney Day 3 hari yang lalu atau tidak ?kena tunggu juga lah sehingga habis cabutan bertuah pada hari ini.namun ketika penggilan cabutan bertuah untuk acara basikal sahaja di umumkan,kebanyakkan dari mereka ada yang sudah pulang kerana di kalangan mereka datang dengan berbasikal dari rumah lagi.Memang mereka tidak akan tunggu sehingga cabutan bertuah habis kerana cuaca dah makin panas untuk mereka berkayuh pulang ke rumah.Namun apa yang saya dan kawan-kawan tunggu masih tidak lagi muncul.sementara acara cabutan bertuah berehat untuk laluan kepada acara zumba dan tarian kami berjalan-jalan ke khemah pameran jabatan-jabatan yang terlibat.


While waiting, will I be lucky to be like the Fun Ride Kidney Day 3 days ago or not? Wait for the lucky draw today. But when lucky draw for the bike show is just announced, most of them are already coming home because among them came with cycling from home again. They would not wait until the lucky draw was over because the weather was getting hotter for them to go home. But what I and my friends waiting still did not show up. lucky break for the way to our zumba and dance events strolling to the exhibit tents of the departments involved.



  Saya singgah di tempat TSG terjumpa pula idola dalam sukan basikal ni.Hariff Salleh,dah banyak kali berjumpa dengan dia tapi serius masa tu memang tidak terfikir nak bergambar.Kali ini peluang tidak saya lepaskan.Yang bagusnya Hariff ni ,dia berkayuh membawa anak yang berada di belakangnya tu bersama.namun sempat juga mengejar pelumba-pelumba di barisan hadapan.Saya juga sempat mengucapkan Tahniah pada dia sebab TSG juara keseluruhan LTDL malaysia Tahun ini.Tahniah TSG.


I stopped at TSG where I found an idol in my bicycle's bike.Hariff Salleh had already met her but seriously it was not time to think about it. This time I did not miss the chance. Hariff's good, she paddled with a child in the back of him, he also ran for the riders at the forefront. I also congratulated him for TSG overall champion of LTDL malaysia this year. TSG's love.






Itulah dia meter basikal saya sepanjang kayuhan di Fit malaysia 2018.Di harap dapat bersua kembali pada Fit Malaysia 2019 kerana kayuhan tanpa henti dari tahun ke Tahun.Setiap kali ada kayuhan ,ketika itulah kita belajar tentang perkara baru.Di lain perkataan belajar dari setiap kayuhan untuk memntapkan dan pergi sejauh mungkin.


That is my bike meter all along the road in Fit malaysia 2018. Hopefully you can come back to Fit Malaysia 2019 for the endless ride from year to year. Every time there is a ride, that's when we learn about new things. In other words learn from every one to set aside and go as far as possible





Sebelum saya mengundurkan diri untuk kali ini.saya letakkan plate no Fit malaysia 2018 saya dan saya memang suka berkayuh,namun timbul rasa rindu untuk kayuh MTB saya yang masih dalam kerosakkan.Semoga rezeki saya cepat sampai untuk saya baiki MTB saya nanti.Semoga Kita berjumpa lagi.


Before ending this time. I place pictures, the plate no Fit malaysia 2018 I and I really like to paddle, but I feel a sense of longing for my MTB paddle that is still in damage. Hopefully my fortune is quick to get me to repair my MTB later. Hopefully We Meet again.

i just receive a massage from mr. Amir .he said fit malaysia fun ride already in youtube and we can see it.Thank you Mr Amir for upload the fun ride in youtube.


RIDE FOR HEALTH AND HAVE FUN

No comments:

Post a Comment