Monday 2 April 2018

HAPPY NEW YEAR 2018


Happy New Year 2018,di harap kelewatan saya untuk mengucapkan Happy New year ni di maafkan,sebab keadaan kesibukan dan peranti-2 sosial yang ada pada telefon andriod membuatkan saya sukar untuk menjamah laman blog saya ni.

    Harapan dan misi untuk 2018 yang paling utama adalah BMI saya,saya dah nekad untuk turunkan berat badan saya sebanyak paling kurang pun 20 kg dan dapat turunkan lagi atau maintain kekurangan berat ini selama yang mungkin.Untuk 2018 saya berjaya turunkan berat badan saya sebanyak 10kg.Tapi kelekaan dan malas menghantuai saya sehingga musim tengkujuh asyik makan sahaja.Positif thinking "if 2018 i can do it why not 2018"?
  
   Sukan utama saya adalah bowling.dalam hidup saya kalau tidak melampar tidak senang duduk.Cabaran adalah pada lane baru di Crown Coral Bowling Centre.Kalau sebelum ini saya adalah dapat hadiah Johan ,Naib johan,no3/4 dan top 10 lah si lane-2 bowling alley yang lain.Lane di CCB ini ternyata berbeza dan mencabar saya.saya akan sahut cabaran ini dan dalam masa setahun ini saya mesti ada dalam top 5 atau sekurang-kurangnya top 10.Di samping bermain bowling aspek kejurulatihan pun saya akan teruskan juga dengan mengambil kembali repeat coaching bowling exam yang saya gagal dulu pada 2014.Dan saya akan mencari kursusu sains sukan level 1 dan mungkin level 2.

  Untuk Sukan berbasikal saya rancang untuk baiki atau upgrade MTB saya dan Juga Off Road Bike saya dengan Frame Carbon.ye lah kan ,pada tahun 2018 kalau ada rezeki lah.Insyaallah saya akan lakukan di samping saya akan menyertai beberapa siri fun ride atau pun race short distance(kalau ada) sukan basikal ni modal agak besar sikit tapi saya akan cuba yang terbaik untuk sukan basikal ni.

 Minat Baru dalam sukan Dart dah datang tapi pada mulanya adalah untuk suka-2 sahaja tapi nampak macam nak join jugak event-2 kecil yang ada.tapi sukan Dart ini saya baru beginner.

 Tahun 2018 juga adlah tahun untuk Sukan Bomba Malaysia yang akan diadakan di melaka.Tidak silap selepas raya mungkin dalam bulan 6/7.Sukan Bowling saya target adalah sekurang-2nya 3 emas dari 4 Emas yang di tawarkan untuk ketegori Lelaki Open.

English Translate:- 



Happy New Year 2018, in the face of my delay to say Happy New year is forgiven, because of the busy and social-social situations on the phone andriod makes me hard to touch my blog.
 

    The ultimate expectation and mission for 2018 is my BMI, I'm determined to lose my weight by at least 20 kg and be able to lower it or maintain this lack of weight as long as possible. For 2018 I managed to lower my weight by 10kg. But the laziness and laziness helped me until the monkey season was eaten only. Possibly thinking "if 2018 i can do it why not 2018"?


   My main sport is bowling in my life if not slipping unhappy to sit.Cabaran is on a new lane at the Crown Coral Bowling Center. Prior to this I was able to win Johan, Runner-up, no3 / 4 and top 10's lane-2 other bowling alley.Lane in CCB is different and challenging me.I will answer this challenge and within this one year I must be in top 5 or at least top 10. Besides playing bowling aspect of coaching I will continue with also take back the repeat coaching bowling exam that I failed first in 2014. And I will be looking for a level 1 sports science course and maybe level 2.

For Cycling Sports I plan to repair or upgrade my MTB and Also Off my Road Bike with Frame Carbon.ye will be, in 2018 if there is a fortune it.Insyaallah I will do besides I will join a series of fun ride or short race distance (if any) bike sports is a bit big but I will try my best for this bike.


 New Interest in Dart sports has come but in the beginning it is just to like-2 but it seems like to join the small event-2 there is. But this Dart sport I am just a beginner.




The year 2018 is also the year for the Malaysian Fire Games to be held in Melaka. It is incorrectly possible after the 6 / 7th month. My bowling target is at least 3 golds from the 4 Gold that is offered for Men Open category.


No comments:

Post a Comment