Thursday 19 April 2018

FUN RIDE "TERIMA KASIH CIKGU" PPD MARANG


pada 12 April 2018,saya di jemput oleh rakan saya dari Balai bomba Marang untuk menyertai Fub Ride Sempena Hari Guru Peringkat Daerah marang.Bagi Mewakili Jabatan Bomba Negeri Terengganu.Kebetulan Ketika ini pihak PPD Marang Memohon Ambulan EMRS Marang bagi mengiringi Pelumba-pelumba yang terdiri daripada kalangan guru-guru di sekitar sekolah Daerah Marang yang menyertai kayuhan Fun ride ini.



On April 12, 2018, I was picked up by my friend from the Marang fire station to join the Fub Ride in conjunction with the District Teacher's Day. To Represent the Terengganu State Fire Department.Kimulan At this time, the PPD in Marang Apply Ambaran EMRS Marang to accompany the riders comprising from the teachers around the Marang District school who participated in this fun ride.



Kayuhan hari ini Bermula dari SMK wakaf Tapai ke SMK Pengkalan Berangan dan ke Sk Gong Nangka dan Berakhir di PPD Marang.perjalanan mengambil masa 2 jam lebih kerana speed yang di tetapkan ada 20kmpj sahaja.sebab ada di kalangan mereka baru mula berkayuh pada hari ini.Biasalah program baru bermula tahun ini kan.jadi mereka pn nak sihat jugak semuanya.Ada juga yang berlanggar sesama sendiri mungkin sebab teruja untuk berkayuh.Ada Seorang pelumba (guru) Di hantar ke Hospital Kerana excident sesama sendiri.Apa yang penting sebenarnya adalah mereka perlu belajar cara kayuhan dan semasa berkayuh tu perlu stay in line bukan berlegar-legar dari kiri dan kanan.Kadang-kadang ada juga lah antara mereka memotong Marshal yang sepatutunya mereka ikut belakang marshal sehingga sampai di tempat penamat.



The day begins from SMK Wakaf Tapai to SMK Pengkalan Berangan and to Sk Gong Nangka and Ends at PPD Marang. The journey takes 2 hours more because of the speed set there is 20kmpj only because some of them just started to paddle today. There is a new program starting this year. So they want to be healthy all over. There are also those who collide with each other maybe because they are excited to go for a ride. There is a rider (teacher). Send to the hospital Because of their exclusiveness. What matters is actually they need learn how to ride and while riding it need to stay in line instead of mumbling from left and right. Sometimes there is also between them cutting Marshal that they should follow marshal back until reaching the end.




Ride For Health And Have a Fun!!!

No comments:

Post a Comment