Saturday 12 January 2013

KELANTAN RAIH KEMENANGAN TIPIS




Kota Bharu, 9 Jan - Skuad kendalian Bojan Hodak, Kelantan terpaksa berhempas pulas sebelum menang tipis 2-1 mengatasi PKNS FC, dalam aksi pembukaan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, malam tadi.
Pasukan pelawat terlebih dahulu mengejutkan tuan rumah, apabila ketua pasukan PKNS FC, Helmi Rameli menjaringkan gol pendahuluan menerusi sepakan percuma cantik menewaskan Khairul Fahmi di gawang Kelantan.
Tersentak dengan gol pendahuluan pelawat, Kelantan bangkit menyusun serangan ke kubu lawan dan akhirnya ketua pasukan, Piya menjaringkan gol buat Kelantan. Gol berpunca dari rembatan Haris Safwan Kamal yang menggegar palang PKNS FC sebelum bola yang melantun ke arah Piya disempurnakan untuk gol penyamaan tuan rumah.
Di saat perlawanan hampir berkesudahan seri 1-1, Zairul Fitree muncul wira pasukan Kelantan selepas menjaringkan gol kemenangan di masa tambahan berpunca dari sepakan percuma Indra Putra Mahayuddin.
Tamat perlawanan, Kelantan berjaya meraih tiga mata berharga di gelanggang sendiri mengatasi PKNS FC, 2-1. Untuk perlawanan seterusnya, Kelantan akan bertandang ke Stadium Sultan Ismail Nasirudin Shah, menentang T-Team FC, Sabtu ini.

Pertikan dari laman web rasmi TRW

Bojan menurunkan pemainan biasa TRW 4-4-2.Tapi kadang-kadang banyak kali tengok jadi 4-4-1-1.Nampaknya susunan pemain di barisan pertahanan ada sedikit perubahan di mana Daudsu di letakkan di bahagian asal iaitu sebelah kanan dan Shahrul Azim bermain bersama Obinna.ZAirul fitree di letakkan di bahagian kiri.Pertahanan kita tampak kukuh hari ini dengan serangan dapat di patahkan.Barisan tengah pula di kemudi oleh Shakir dan Piya.Bermain seperti biasa dan relax. Tempo kita sedikit perlahan.Farhan dan Indra bermain di sebelah sayap dengan Keita di gandingkan dengan Haris Safwan.
 Banyak kali kita lihat kegagalan Keita sebagai Target man.Ini bakal memberikan masalah kepada perlawanan akan datang.Apa yang Keita nak pun kita tak tahu.Macam main sorang pun ada Keita nii.Peluang Terhidang tidak di menfaatkan.Sesuatu perlu di lakukan oleh Bojan kerana dia sendiri mengambil Keita dan Bukannya Petratos.Bukan nak pertikaikan Bojan tapi untuk Keita kembali ke tahap terbaik mengambil masa yang panjang.Risiko kita kena hadapi di permulaan.Pemain nampak agak lemah semangat bila ruang yang baik di berikan masih juga dia gagal sudahkan.
 Jaringan dari Piya meletakkan kita di hadapan namun freekick cantik dari PKNS menyedarkan kita dari lamunan.Namun rembatan baik Zairul Fitree menyelamatkan kita dan berjaya meraih 3 mata.Perlawanan pertama menang dengan tipis.Apa-apa pun selamat berjuang TRW...semoga Terus berjaya dalam perlawanan demi perlawanan.



 

No comments:

Post a Comment