Tuesday 30 May 2017

MY WAY



    Assalamualaikum,dari apa yang saya bagitau hari tu tentang permainan bowling saya.Masa kini pun saya masih tercari-cari keadah yang sesuai untuk bermain di CCB.Bermain bowling bukan hobi semata-mata dah sekarang ni dan kena cari kaedah yang bersesuaian dengan bola dan cara mainan kita.Kalu dulu saya bermain di MIG BOWL dengan cara baling simple dan ketikan bermain di CCB kaedah ini masig belum dapat saya gunakan.Mungkin saya perlu buat 1 step throw.biasanya 1 step adalah kaedah yang paling sesuai untuk mencari corak baling.mungkin juga 3 step selepas itu.Bukan apa sebab 3 step drill adalah untuk mencari timing dan cara balingan yang betul dan selepas itu baru lah 5 step.


Kalau orang lain ada idola masing-masing.saya pun ada jugak Sean Rash dan mungkin saya akan mencuba juga kaedah ini dalam masa terdekat.Jarinya sahaja dan sekuat badak jantan dan balinganya sangat laju.Balingan laju ni masalah bagi saya sebab saya tidak biasa bermain laju kerana  yang pertama sukar untuk saya maintain kelajuan bola dan yang kedua corak balingan saya tidak sekata.



Baru-baru ni saya dan mencuba kaedah ini.2 angle video ini telah menunujukkan cara simple saya bermain.Thanks Coach Ismizul.Apa yang bermain di benak fikiran saya sekarang adalah yang pertamanya cara simple coach dan yang keduanya adalah cara Sean Rash tapi untuk kaedah Sean Rash saya cuma nak ambik cara dia membaling bola dan speed bola adalah kaedah saya.Saya juga pernah mencuba bermain di arrow 3 cuma kena buka dan flik bola tapai banyak sangat menggunakan kudrat jadi apa yang dapat saya rumuskan adalah bermian simple lebih baik.kalau tersalah baling ke terlebih tarik ke bola akan pergi outside pocket itu lebih selamat saya rasa.Ok lah apa-apapun saya akan mencuba kaedah simple ini pada game yang akan datang dan saya berharap sangat ada keputusan positif dari Bola Storm IQ kegemaran saya dan Bola Rotogri.Jadi apa yang saya perlu buat adalah Trainning dan terus Trainning walaupun di bulan puasa tapi latihan saya akan bertukar di waktu malam sesudah terawih semoga ada rezeki untuk bertemu cara palaing senang dan simple.Insya Allah...mudah-mudahan Allah permudahkan.amin...


sudah datang event CCB yang baru.kali ini format 3 6 9.ok untuk format ini strike telah di letakkan pada frame ke 3 6 9 jadi bowlers hanya perlu mencari strike untuk frame ke 1 2 4 5 7 8 10 11 & 12.Insyallah kalau tiada aral yang melintang saya akan bersama-sama untuk menyertai pertandingan ini.Melalui latihan 2 malam di CCB saya akan cuba guna bole Roto grip dan Akan bermain di arrow 3 dengan simple cruv seakan c tapi bukan c besar.Insyaallah saya akan bermain dengan semangat kesukanan yang tinggi dan mencari setinggi-tinggi score yang boleh.Event brunih no 20.Insyallah saya akan baiki kedudukan dari masa ke semasa.Harap ada sinar di ramadan yang berkat ini.Insyaallah

No comments:

Post a Comment