Friday 13 April 2012

KES APA NI? FAM?

Segalanya bermula dengan kisah Tan Sri Anuar Musa kini skuad Presiden Kelantan pula menanggung akibat FAM lambat bertindak.kenapa nak tunggu sampai 7 game baru nak buat mesyuarat? sibuk benar ke FAM nii? JAwatankuasa pertandingan yang di ketuai oleh orang selangor Datuk Hamidin buat apa? nak jadi ahli jawatankuasa tapi kenapa sampai 7 games baru nak kata ada peraturan baru? kawe kalau penganjur lagunih baik kita tarik diri nampak sangat nak menganiayai team kita.14 mata nak tolak baik tak payoh main dohh.Mintak presiden KAFA lakukan sesuatu.FAM ni dah mengarut sangat dah niii.Silap haribulan ada pulakk laman web FAM kena serang dengan Virus niii.Kawe tak faham kenapa FAM suka sangat nak jatuhkan pasukan yang bermain baik dalam setiap pertandingan.Dasar FAM yang bermotifkan politik dalam membangunkan bolasepak negara yang di ketuai Sultan Pahang sepatutunya dah lama nmengundurkan diri sampaii anak sendiri pun tak setuju dengan bapaknya.Presiden FAm ni dah nyayok ke? masih nak pegang jawatan tinggi dalam FAM walaupun sudah di mamah usia.memang dalam bab menjaga negeri Pahang Tuanku memang bagus dan alangkah baiknya Tuanku berundur dari FAM dan menjaga negeri Pahang dan jadi Presiden Persatuan Bolasepak Pahang dan tadbir cara mana dia buat sekarang nii baru lahh Pahang jadi gergasi bolasepak malaysia atau pun jadi pasukan belasahan Malayisa.
 Kalau pemain Kelantan skuad muda ini dah senang-senang di sepak terajang macam bola.Apa kata bila ada game skuad kebangsaan semua pemain yang bermain untuk Kelantan tak payah pergi sebab FAM nampak sangat tak nak pasukan Kelantan maju dan ada dalam Malaysia.Tahun depan Kelantan akan bermain untuk liga Jepun lagi baik.mana tahu Kelantan Jumpa Barcelona bila final Juara Kelab-kelab Dunia.Sebab kalau masih duduk dalam FAM selagi itulah semua pasukan negeri akan jadi macam Kelantan kalau tak percaya tengoklah nanti dan mungkin Selangor dan Pahang akan bergilir-gilir menjadi johan pasukan lain sekadar menyertai sahaja.Kenapa TSAM duduk diam sahaja kenapa tak serang FAM dan hancurkan orang yang tidak sepatutunya berada dalam FAM.



Tan Sri Annuar Musa  Sikap memandang remeh pada ranking FIFA hanya menggambarkan betapa KETIDAKPEDULIAN kita pada satu satunya penarafan resmi yg dibuat badan yg kita sendiri menjadi anggotanya.Begitu juga sikap meragui kaedah penarafan hanya mempamerkan "state of denial"atau sindrom penafian dlm diri kita..kesemuanya akan di lihat sbg percubaan menutup kelemahan sendiri yg tentunya tidak menguntungkan kita.Ranking FIFA adalah satu satunya BENCH MARKING menyukat tahap kompetitif relatif pasukan kebangsaan negara anggota FIFA.Ia harus menjadi panduan utk kita merancang PRESTASI DAN DAYA SAING PASUKAN NEGARA KITA.KITA BERUPAYA MENDUDUKI TANGGA LEBIH BAIK KIRANYA KITA BERUSAHA MELALUI PROGRAM YG TERSUSUN DAN BERKESAN.TETAPI kita harus terlebih dulu keluar dari SINDROM PENAFIAN....

Samapii bila kita akan maju dalam Bolasepak? Yang tahu pasal bola di gantung dan di buang yang boleh buat kenyataan media askar pencen dan hanya tahu pasal bolasepak tapi tak ada Ilmu bolasepak.Ranking memang penting kalau ada orang yang begini mampus lah Bolasepak negara.

No comments:

Post a Comment