Saturday 7 April 2012

Perkhemahan Kadet Bomba Daerah Marang 2012

 SMK Bukit Sawa Johan Keseluruhan

Tahniah di ucapkan kepada Kadet Bomba Dan Penyelamat SMK Bukit Sawa kerana telah berjaya menggondol Johan acara kawad kaki dan keseluruhan sempena Perkhemahan Kadet Bomba Dan Penyelamat Malaysia Daearah Marang 2012 yang berlansung pada 29-31 March 2012 di pusat Ko Marang di SMK Merchang.Setiap pasukan di Anggotai seramai 31 anggota Kadet Bomba di daerah Marang di mana 16 lelaki dan 15 perempuan atau sebaliknya.Antara sekolah yang menyertainya adalah:-
1.SMK Bukit Sawa
2.SMK A Durian Guling 
3.SMK WAkaf Tapai
4.SMK A Marang
5.SMK Sri Serating
6.SMK Merchang
7.SMK Rusila
8.SMK Seberang Marang

 SMK Sri Serating Naib Johan Keseluruhan

 3 lagi sekolah tidak dapat menyertai kerana terdapat program lain di sekolah masing-2 dan di harapkan tahun depan mereka akan bersama kembali.
  Keputusan Pertandingan Kawad Kaki
Johan      : SMK Bukit Sawa
N. Johan : SMK Sri Serating
      Ke Tiga   : SMK A Durian Guling 

 SMK Durian Guling Tempat Ketiga Keseluruhan

Keputusan Pertandingan Kawad Campuran Kering
Johan       : SMK Bukit Sawa
     N.Johan   : SMK A Durian Guling
        Ke Tiga    : SMK Seberang Marang

Ucapan Ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan Perkhemahan Pada tahun ini dan lain-2 keputusan akan di update dari masa ke semasa.Seramai 31 orang Kadet Lelaki dan 31 orang Kadet perempuan telah di pilih dari 3 Buah sekolah yang telah memenangi acara kawad kaki dan telah menjalani Latihan Pusat di Balai Bomba Dan Penyelamat Marang pada 2-5 April 2012.Sepanjang latihan pelbagai onak duri telah mereka lalui dan akan  ke Perkhemahan Kadet Bomba Dan Penyelamat Negeri Terengganu yang akan diadakan pada 7-10 April 2012 di Dungun Terengganu.
  DI harapkan mereka boleh memperbaiki keputusan tahun lepas di mana kebanyakan acara yang di pertandingan bagi skua lelaki sentiasa mendapat tempat ke2 manakala Kadet perempuan perlu bangkit untuk terus memberi saingan kepada Daerah-2 lain.Selamat maju jaya . . .Jika kamu semua berada di medan perang dan ingatkan andai sayap kamu patah bertongkat dagu dan jika semua berjuang kejayaan pasti akan di miliki.

No comments:

Post a Comment