Tuesday 10 July 2012

Kelantan bakal bertemu barisan terbaik QPR



PENGURUSAN dan pasukan kelab Liga Perdana Inggeris (EPL), Queen Park Rangers mempunyai alasan mereka untuk memilih Sabah dan Kelantan dari Malaysia sebagai pasukan yang akan ditentang dalam perlawanan persahabatan bersempena "QPR Asia Tour 2012"

Menurut Pengarah Perdagangan QPR, Euan Inglis, Pengerusi kelab berkenaan , Tony Fernandez, membuat keputusan memilih Sabah sebagai menyokong keperluan perkembangan dan pengukuhan perniagaan Air Asia yang mahu menjadikan Kota Kinabalu sebagai salah satu hub antarabangsa syarikat penerbangan berkenaan.

Keputusan tersebut juga adalah sebagai tanda terima kasih Air Asia kepada rakyat dari negeri berkenaan yang menyokong kehadiran syarikat penerbangan tersebut dan sekaligus membuka ruang kepada penyokong-penyokong pasukan bola sepak Sabah untuk melihat aksi pemain-pemain mereka bersama barisan pemain antarabangsa dari kelab yang terkenal dengan nama jolokan "R"
Kelantan pula, menurut Inglis, merupakan sebuah pasukan yang diiktiraf sebagai pasukan juara dalam Liga Tempatan. Keupayaan pasukan Kelantan menjuarai Piala FA dan melayakkan diri ke peringkat suku akhir Kejohanan Piala AFC 2012 dilihat sebagai kekuatan yang perlu diuji QPR yang turut disertai beberapa pemain baru untuk Liga yang akan bermula Ogos nanti.

Tanpa memandang rendah pencapaian Kelantan dalam arena bola sepak rantau ini, Inglis memberi jaminan QPR akan menurunkan barisan terbaik mereka, termasuk nama-nama seperti Robert Green, Dijbril Cisse, Shaun Wrigh-Phillips, Anton Ferdinand dan Bobby Zamora.

Pasukan QPR yang dikendalikan oleh Mark Hughes dijangka tiba di Kota Kinabalu dari Hong Kong pada 14 Julai 2012. Mereka akan mengadakan perlawanan dengan pasukan Sabah di Stadium Likas pada 17 Julai, kemudian bertemu pasukan Kelantan di Stadium Shah Alam pada 20 Julai 2012 dan mengakhiri kembara Asia mereka di Surabaya untuk satu lagi perlawanan persahabatan menentang pasukan Persebaya pada 23 Julai 2012.


Bagi tujuan persediaan tersebut, Inglis telah mengadakan lawatan ke semua stadium perlawanan bagi memastikan ia berada ditahap yang baik bagi menjamin kelancaran perlawanan. Beliau, berharap Kembara Asia QPR 2012 ini akan mencapai matlamat seperti yang ditetapkan dan membantu kelab bersedia menentang Swansea ketika bermulanya kempen Liga Perdana Inggeris pada pertengahan bulan Ogos akan datang.

Dalam perkembangan yang lain, Tan Sri Annuar Musa yang mengilhamkan perlawanan ini berkata, penyokong-penyokong pasukan Kelantan harus mengambil peluang untuk hadir dan menyaksikan perlawanan bersejarah ini.

 
Tiket-tiket perlawanan persahabatan berkenaan yang berharga RM33, RM53 dan RM73 akan mula dijual secara atas talian melalui laman web AirAsia RedTix (talian hotline 03-8775 4666, 9am-6pm, kecuali pada hari minggu), juga di lokasi-lokasi Rock Corner, Victoria Music dan KL Life Center.

Manakala di Kota Bharu, tiket-tiket boleh dibeli di kaunter tiket Stadium Sultan Muhammad Ke IV dan di Wisma KAFA mulai hujung minggu ini.

KLIK untuk gambar-gambar sekitar majlis Sidang Media QPR Aisa Tour 2012, di GRV Kota Bharu.

Amierul Hisham
TRWFM Bulletin

Ada promosi istimewa sempena Perlawanan 2 Pasukan hebat ini

 Satu orang pembeli tiket yang membeli tiket awal iaitu sebelum 15hb Julai 2012 akan mendapat peluang yang datang sekali seumur hidup iaitu:

1) Naik taraf tiket kepada tiket VIP
2) Penginapan satu malam di hotel Saujana bersama pasukan TRW dan QPR
3) Sarapan pagi bersama pasukan TRW dan QPR

Apa yang ditunggu lagi, dapatkan tiket anda hari ini untuk berpeluang memenangi hadiah ini. Pemenang akan diumumkan pada 17hb Julai 2012 dan hanya mereka yang membeli tiket SEBELUM 15hb layak.

Inilah perkataan yang paling sedap didengar bila tengok Page QPR:

For the first time, Queens Park Rangers will be coming to Asia for their 2012 pre-season friendly. They will be facing the strongest team of Malaysia, Kelantan 'The Red Warriors' ***(click here for match info)***
Description
Kick-off at 9:15pm in Shah Alam Stadium on the 20th July 2012

Tickets available for purchase at:
1. Sultan Muhammad IV Stadium
(Kota Bharu, Kelantan) during Kelantan vs Sarawak

2. Karangkraf Complex
(Lot 2, Jalan Sepana 15/3, off Persiaran Selangor, Seksyen 15, Shah Alam, Selangor)

3. Rock Corner outlets
(The Gardens, Mid Valley, Kuala Lumpur)
(Mid Valley, Kuala Lumpur)
(KLCC, Kuala Lumpur)
(Subang Parade, Selangor)
(One Utama, Selangor)
(The Curve, Selangor)

4. Victoria Music outlets
(Sg Wang, Kuala Lumpur)
(Bangsar Shopping Center, Kuala Lumpur)
(AmCorp Mall, Selangor)
(Tropicana, Selangor)

5. A. Hassan restaurants
(43 Jalan Pedang Seksyen 13/27, Shah Alam, Selangor)
(35-G Jalan USJ 10/1, UEP Subang Jaya, Selangor)
(17 Jalan 7/7a, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi, Selangor)
(30 Veledrome Business Park, Batu 4 Jalan Cheras, Kuala Lumpur)
(AB-PO Lebuhraya Shah Alam, Rehat & Rawat Awan Besar, Selangor)
(61 Jalan BP 6/7, Bandar Bukit Puchong, Puchong, Selangor)

6. Pejabat KAFA
(Kelantan)

7. TRW Cafe @ KTC
(Kelantan)

8. Kedai Warriors Kubang Kerian
(Kelantan)

9. Arena Futsal Pengkalan Chepa
(Kelantan)

10. Korean fans can now buy tickets at Kim's Mart (Korean Supermarket) at:
a) Kim's Mart at Solaris. No 7&9 Jalan Solaris 2, Solaris Mont Kiara, 50480 Kuala Lumpur
b) Kim's Mart ar Desa Sri Hartamas. No12, Ground Floor, Jalan 25/70A, Desa Sri Hartamas, 50480 Kuala Lumpur

Ticket Prices:
VIP - RM103
Grandstand - RM 73
Open Seating - RM 53
Upper Terrace - RM 33

Tickets available for online booking at:
AirAsia RedTix
( http://www.AirAsiaRedtix.com/Events/QPRAsiaTour2012 )


No comments:

Post a Comment