Thursday 12 July 2012

Kelantan Tetap Juara Meskipun Tewas


Kekalahan Yang Tidak Mengubah Tahta Kejuaraan Milik Kelantan
UNITED 1-0 KELANTAN
MELAKA, (10 Julai) -- Felda United berjaya menjadi pasukan kedua menewaskan Kelantan pada musim 2012 ini, kekalahan kedua Kelantan ini sedikitpun tidak menjejaskan rekod baik yang dipegang Kelantan iaitu hanya 2 kali kalah dan 17 bolos berbanding 13 pasukan dalam saingan Liga Super 2012 ini.
Keputusan ini juga tidak mengubah sebarang keputusan juara Liga Super yang sudah dipegang Kelantan malah Lion XII selaku naib juara juga tewas malam tadi, keputusan ini menjarakkan lagi pungutan 57 mata Kelantan.
Berita sedih diterima penyokong Kelantan dari Wisma FAM apabila Tan Sri Annuar Musa sendiri di laman Facebooknya mengesahkan Kelantan tidak akan menerima Piala Liga Super 2012 pada perlawanan terakhir menentang Sarawak 14 julai ini meskipun Kelantan sudah sah juara sejak sabtu lalu lagi sebaliknya Piala Liga Super akan diserahkan pada 20 julai ini sewaktu semua pemain dan pengurusan akan memberi fokus kepada tetamu EPL di Shah Alam. Namun rundingan untuk diubah sambutan ini akan diusahakan KAFA.
Keputusan FAM ini cukup meresahkan pimpinan KAFA dan seluruh penyokong Kelantan kerana perlawanan persahabatan antarabangsa Kelantan dan sambutan puasa. Untuk makluman majlis penganugerahan ini diubah sejak 2011 iaitu sejak Kelantan menjuarai Piala Liga Super dan perkara ini tidak pernah berlaku sebelum tahun 2011. Adakah FAM terkejut dengan keupayaan Kelantan mengubah percaturan orang atasan FAM untuk memberi kemenangan kepada pasukan dari seberang tambak Johor itu untuk tahun 2012 ataupun pasukan Selangor @ Terengganu yang dirancang juara 2011? Hanya Allah sahaja yang tahu keputusan pelik dan luar biasa FAM yang kebiasaannya berlaku ke atas Kelantan.
GOMO KELATE GOMO
Petikan Dari Portal rasmi KAFA

Apa lagi yang nak di bimbangi .Ada ramai lagi penyokong yang masih memerlukan kemenangan dan masih berharap baki 2 perlawanan Kelantan terus mencatat kemenangan tetapi lain pula yang terjadi.Bagi kawe memang betul apa yang di lakukan oleh Bojan Hodak merehatkan pemain-pemain utama bagi merehatkan mereka untuk aksi perlawanan  antarabangsa dengan QPR pada 20 July 2012 nanti.Barisan pemain simpanan perlu di gunakan kalau boleh 100% bagi memberi mereka peluang untuk beraksi.SUdah tiada apa lagi yang perlu kita kejarkan.
Bagi penyokong Kelantan berilah ruang dan peluang kepada pamian simpanan untuk beraksi dan kita sudah lengkapkan misi ini dengan jayanya.
Apa Pun kita raikan kejayaan bersama di SSMIV pada sabtu ini walaupun mingkin dengan hanya replika piala janji kita dapat meraikannya bersama.Keputusan dari FAM yang mahu juga menyampaikan Piala Liga Super 2012 di  buat di Wisma FAM.FAM makin tidak professional dan tidak mengambil contoh dari EPL,LA Liga dan Liga -2 Bolasepak dunia yang mana jika mata sudah jauh dan memang sudah sah pasukan itu bergelar Juara Maka Piala akan terus di sampaikan walaupun masih ada 1 atau 2 baki perlawanan.Biarlah kita hanya mampu komplain dan yang menjadi pengajurnya FAM.Tapi memang ramai sudah tidak berpuas hati dengan FAM ni.
GO FOR MORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment