Friday 20 July 2012

PIALA KUMPULAN SENTOSA MILIK KELANTAN





Piala kumpulan Sentosa menjadi milik Kelantan selepas 5 sepakkan penalti.Pertandingan ini di anjurkan sempena latihan pasukan QPR di Stadium Sultam Muhammad Ke-IV pada 19 July 2012.Kelantan hanya menurunkan penjaga Gol kedua berpengalaman lama dalam liga Malaysia ini.Mohd Shahrizan Ismail atau lebih di kenali sebagai Mat Chah.2 sepakkan Penalti berjaya di baca tepat kedakapannya.Pemain dari liga Perdana English (EPL) dapat di selamatkan oleh Mat Chah.Bagaimana agaknya perasaan mereka dengan kekalahan ini? Adakah mereka akan berhati-hati dan tidak akan memberi muka pada pemain Kelantan pada perlawanan sebenar esok 20 July 2012?


Kelantan berjanji akan memberikan cabaran terhebat kepada QPR pada malam perlawanan sebenar.Ini baru penjaga gol kedua Kelantan belum lagi Penjaga Gol utama Kelantan Apek.Pemain Kelantan yang berada di kem Kebangsaan juga mendapat kelepasan dari FAM bagi menghadapi perlawanan dengan QPR ini.

Hero Kelantan pada Piala Sentosa adalah Mat Chah dan penerima Piala adalah Kapten kesayangan kita Piya.Kapten Marber itulah yang di berikan kepada Piya kerana dia adalah kapten Kelantan pertama yang paling banyak menerima Piala di Malaysia.Orang tak pandang berapa piala yang kita dapat,tapi orang akan tertarik bila berapa kerap kita dapat dakap Piala itu.

Tahniah dan terima kasih kepada pengurusan,Kejurulatihan dan Pemain serta penyokong Kelantan kerana memainkan peranan masing-masing semasa perlawanan ini.Yang paling penting QPR rebah di Stadium Sultan Muhammad ke-IV dan mengekalkan Keramatnya SSMIV ini.


Tahniah sekali lagi kepada THE RED WORRIORS kerana berjaya mengalahkan QPR dalam perebutan Piala Sentosa.Apa pun ,kita berharap dapat memberikan tentangan sengit kepada QPR malam 20 july 2012.
"Anak klate bako ore brani" mari sapa pon kawe tak lari.
GO FOR MORE!!!!!!!!!!!!!


No comments:

Post a Comment