Tuesday 27 November 2012

MALAYSIA REBAH DI BUMI SENDIRI

Apa dah jadi dan kenapa Apek yang menjadi mangsa? Coach Rajagopal sepatutunya malu kerana pasukan singapura boleh memberi statetment sinis yang mana antara maksud Kapten Pasukan singapura itu adalah Pasukan Kelantan yang mana rata-rata pemain dalam skuad kebangsaan sekarang ini adalah dari pasukan lain.Tonggak Utama Kelantan di ketepikan walaupun memenangi 3 piala semusim dan mereka adalah yang terbaik di dalam yang baik.hanya penjaga gol dan seorang striker sahaja di panggil.

Perhatikan dan dalami apa yang di maksudkan dengan Shahril Ishak,Kapten pasukan singapura.Malu dan rasa sangat kecewa dengan apa yang di pertontonkan oleh Harimau Melaya dan Masalah Malaysia adalah overall bermula dari pertahanan yang nampak goyah dan kurang bermaya.Tiada penguasaan di bahagian tengah yang mana bahgian inilah yang bakal menentukan bola sampai atau tidak kepada striker.berapa banyak bola yang berjaya di hantar oleh Shafiq dan Amarulhidan? dan bola itu pula adakah bola yang diinginkan oleh striker? cuba dengar apa yang diluahkan oleh Ultras Melaya:-

Baik semua dah dengar kan.Nama Piya dan Farhan semua orang tahu termasuk asia.Pemain tengah terbaik Asia.di mana asia menilai Piya dengan apa yang Piya lakukan tetapi di tanah air sendiri dia di singkirkan kerna  apa? kerana politik dalam bolasepak Malaysia.yang rugi dan merana siapa? Malaysia jugak lah kan.FAM perlu di bubarkan jangan ada campur tangan Istana.Cukuplah dan berapa tahun kita malap.Bukan nak meninggikan jurulatih import tapi tahap bolasepak sekarang ni orang kita dah jauh ketinggalan dan apa salahnya kita ambil jurulatih import yang benar-2 berkualiti.Biar cara dan permainan kebangsaan kita ada tektikal dan right football.Kita dah ada 2 pemilik besar dari EPL.mereka tentunya ada barisan jurulatih terbaik di dalam carta mereka.Mintak lah pandangan dan bantuan dari orang bolasepak.


Perhatikan barisan pertahanan kita.Berapa kali full marking? mana head di defend? siapa yang lead? barisan tengah kita pula.Mana Shafiq? berapa lama dia pegang bola? Shafiee sali,berapa kali dia mencuba? kenapa Mat Yo sahaja di baiarkan oelh singapura? berapa banyak free kick di ambil oleh shafiq? berapa gol dari free kick?
Bagi kawe tak payah jawablah semuanya tu.Sebenarnya pemain yang di pilih oleh Rajagopal adalah pemain yang sudah hilang sentuhan semasa di liga Malaysia.berapa kerap mereka semua berjaya dalam pasukan? di mana pemain dari kalangan Juara trebles Malaysia? 2 orang sahaja dan nak cover 9 lain pemain mana boleh.Messi pun berapa tahun cuba dengan skuad kebangsaan Argentina baru nak nampak berjaya tapi masih jauh lagi.Pemilihan pemain yang kurang bermain dalam liga dan kurangnya biasa menjaringkan gol menyebabkan mereka sebenarnya jauh dari prestasi sebenar dan semasa menjuarai Piala Aff 2010 adalah kerana mereka masih segar dan selalu berjaya dalam pasukan.Kenapa tidak senaraikan Nazmi? mungkin sbb dia Exam.Tapi zaman UBB My Team.Haris Safwan di ambil oleh Helikopter untuk ke Final.semua contoh dah ada tapi FAM masih FAM.Tak pernah belajar dari kesilapan malah selalau mengulangi kesilapan yang sama.Pemain yang ada sekarang dalam pasukan seperti Badrol Badtiar dan Shakir Shaari tidak di turunkan dalam first eleven.Kita tengok perlawanan kedua pada 28 ni menentang Loas.Dengar cerita Rajagopal telah mengugurkan 2 pemain dan bakal memasukkan 2 pemain baru.kalau nak masukkan pemain TRW rasanya tak mungkin sebab TRW dah terbang ke East COst Australia.
 Senarai panjang yang di daftarkan 50 pemain dan hanya 23 yang boleh di daftarkan pendek,cuba perhatikan:-


PENJAGA GOL
KHAIRUL FAHMI CHE MAT (KELANTAN)
FARIZAL MARLIAS (N.SEMBILAN)
IZHAM TARMIDZI (H.MUDA A)
SHARBINEE ALAWEE (TERENGGANU)
NORAZLAN RAZALI ( SELANGOR )
SYED ADNEY SYED HUSSEIN ( SABAH)

PERTAHANAN
FADHLI SHAS ( H.MUDA A)
MAHALI JASULI ( H.MUDA A)
ZUBIR AZMI ( TERENGGANU)
MUSLIM AHMAD ( TERENGGANU)
ASRARUDIN PUTRA ( SELANGOR)
NASRIQ BAHAROM ( SELANGOR)
BUNYAMIN OMAR ( SELANGOR )
SABREE ABU ( KEDAH )
KHAIRUL HELMI JOHARI ( KEDAH )
AZMI MUSLIM ( ATM )
AIDIL ZAFUAN (ATM)
AMIRIDUAN TAJ ( ATM )
S.SUBRAMANIAM ( KELANTAN )
DAUDSU JAMALUDIN ( KELANTAN)
ZAIZA ZAINAL ABIDIN ( PAHANG )

TENGAH
SAFIQ RAHIM ( SELANGOR )
AMRI YAHYAH ( SELANGOR )
AMIRULHADI ZAINAL ( SELANGOR )
SHAKIR SHAARI ( KELANTAN)
BADRI RADZI ( KELANTAN )
NURUL AZWAN ROYA (KELANTAN)
BADDROL BAKHTIAR (KEDAH)
AMAR ROHIDAN (KEDAH)
S.KUNANLAN (N.SEMBILAN)
SHAHRUAIN ABU SAMAH (N.SEMBILAN)
WAN ZACK HAIKAL (H.MUDA A)
IRFAN FAZAIL ( H.MUDA A)
FANDI OTHMAN (H.MUDA A)
WAN ZAHARUL NIZAM (H.MUDA A)
ASHAARI SHAMSUDIN (TERENGGANU)
MANAF MAMAT (TERENGGANU)
ISMAIL FARUQI (TERENGGANU)
C.JAYASEELAN (ATM)
AZAMUDIN AKIL( PAHANG)

PENYERANG
SAFEE SALI (PELITA JAYA)
NORSHAHRUL IDLAN TALAHA (KELANTAN)
HAZWAN BAKRI (H.MUDA A)
FARIS DANIEL ( H.MUDA A
KHYRIL MUHYMEEN (KEDAH)
ZAQUAN ADHA (ATM)
ROZAIMI ABD RAHMAN (SABAH)
SHAKIR ALI (N.SEMBILAN)
FAKRI SAARANI (FELDA UNITED)
AFIQ AZMI (K.LUMPUR)

siapakah 2 pemain yang bakal keluar dan pemain yang bakal masuk? kita tunggu esok.



No comments:

Post a Comment