Friday 12 October 2012

PIYA SUDAH PULIH

SYUKUR ALHAMDULILAH !!!!!!!!!! ALLAHUAKBAR!!!!!!!!Kapten kesyangan kita sudah pulih dan bakal di turunkan malam ini.Kami merindui kelibat Piya kerana tanpa dia TRW hanya dapat mengatur Serangan dalam 20 minit awal sahaja.Jika dia ada Insyaallah kita akan serang Selangor Habis-habisan malam ini dan Gol Awal bakal menyiksakan Selangor...GOMO KLATE GOMO!!!!!!!!!!!!!!

Sedikit sejarah Piya








EKLUSIF BERSAMA PIYA

Ini dipetik dari Majalah Dunia Warriors. Ditulis semula oleh Ammar Are-liff


“Memang cita-cita saya nak jadi pemain bola sepak. Ayah saya dulu juga merupakan pemain bolasepak dan pernah bermain untuk pasukan TNB Kelantan. Ketika itu, era semi-pro. Setiap kali ayah ada perlawanan, saya akan pergi untuk menonton. Saya tidak pernah ketinggalan untuk menyaksikan ayah saya beraksi. Dari situlah muncul minat untuk saya bermain bolasepak” – kata Piya.

Pada tahun 2002, ketika piya berumur 20 tahun, beliau telah menyertai pasukan Milo Kelantan sebelum dipanggil menyertai pasukan Liga Simpanan pada tahun 2003 dibawah bimbingan jurulatih, Anizan Daud. Pada tahun 2004, beliau telah diserapkan ke dalam pasukan senior untuk bermain dalam Liga Malaysia. Pada tahun 2005, Piya menyertai pasukan TNB Kelantan selama semusim sebelum menyarung jersi JPS Kelantan pada tahun 2006. Ketika bersama JPS Kelantan, Piya telah berjaya membantu pasukan itu menjuarai Liga FAM sekali gus layak ke Liga Perdana. Permainan Piya bersama pasukan JPS Kelantan telah menarik minat pasukan PDRM yang menagih khidmat beliau. Pada tahun 2007, beliau telah menyarung jersi pasukan PDRM dan berjaya membantu pasukan itu muncul juara liga perdana.

Selepas beberapa tahun berkelana di negeri orang, akhirnya Piya telah dipanggil pulang ke negeri kelahirannya pada tahun 2008 untuk menyarung jersi merah putih. Ketika itu, beliau bermain di bawah bimbingan jurulatih Norizan Bakar dan ketua pasukan ketika itu ialah Khairul Anuar Ramli. Pada tahun itu juga, Piya dan rakan sepasukan berjaya membawa Kelantan kesaingan Liga Super musim 2009.

Pada tahun 2009, bermulalah kebangkitan pasukan dari zaman gelap. Ketika itu, presiden Tan Sri Annnuar Musa telah membawa jurulatih, Peter James Butler dan beberapa pemain baru seperti Indra Putra, Khalid Jamlus dan Norfarhan untuk memantapkan lagi pasukan. Dan ketika itu jugalah Badhri Radzi dipilih sebagai ketua pasukan.

“Ketika mula-mula dilantik sebagai ketua pasukan, saya menolak tawaran itu kerana masih ada pemain senior yang lebih layak memakai lilitan ketua pasukan berbanding saya. Namun, selepas membuat undian, Peter Butler berkeras mahukan saya menjadi ketua pasukan, akhirnya saya menerima tugas sebgai ketua pasukan, bermula pada tahun 2009.” – Ujar Piya.

Aksi cemerlang Piya bersama Kelantan sedikit terjejas apabila beliau mengalami kecederaan serius di kaki kiri (patah) ketika aksi menentang Pulau Pinang. Kecederaan patah kaki kiri itu mengambil masa lebih tujuh bulan untuk Piya kembali sembuh. Kecederaan itu juga menyaksikan beliau terlepas aksi final Piala Malaysia pada tahun 2009, ketika era B.Sathianathan. Piya kembali menyertai pasukan selepas Piala Malaysia tersebut.


Soalan : Apakah harapan Piya kepada penyokong ?


Piya - Harapan saya kepada penyokong, kalau boleh, setiap kali perlawanan, saya mahukan stadium sentiasa penuh. Beri semangat kepada pemain-pemain dan pemain akan berikan 120%. Biar lawan gerun untuk bermain di Kota Bharu.


Soalan : Adakah Piya mengimpikan untuk bersara di Kelantan ?

Piya – Soalan cepu emas yang sukar dijawab buat masa sekarang.


Soalan : Macam mana dapat nama gelaran Piya ?

Piya – Nama Piya ni sebenarnya diberi oleh seorang bekas jurulatih semasa saya bermain di Padang Bank. Beliau dikenali dengan gelaran “ETUK”. Beliau yang beri nama gelaran “PIYA” kepada saya kerana pada ketika itu, ada seorang pemain Colombia, Faustino Asprilla yang cukup tersohor di zaman itu. Beliau kata, nama “PIYA” ni sesuai dengan saya. Dari hari tu, sehinggalah hari ini, “PIYA” itu melekat dan sinonim dengan diri saya.

abeawe
— with Halimah Sulaiman.


Kawe yakin hanya Kapten Marvel mampu mebimbing dan membuat hantaran cantik kepada striker kita yang mana  hantaran dia adalah hantaran kegemaran Striker.Insyaallah Mat Yo dan Ghaddar akan selesa malam ini.
Apa pun kepada penyokong ,Lakukan tugas biasa jadikan Stadium Shah Alam sebagai Home Ground kita.Kita tahu pasukan kita memerlukan kita dan Insyaallah kita kan berjaya malam ini.

GO FOR MORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment